Ik ben Harald

Vertel wat over jezelf
Plaats reactie
ioniq
Site Admin
Berichten: 16
Lid geworden op: 21-01-2016 09:58

Ik ben Harald

Bericht door ioniq » 25-01-2016 11:14

Hallo allemaal, mijn naam is Harald en ben dit forum begonnen uit interesse in de Hyundai Ioniq, en wilde gegevens verzamelen en delen met anderen.

Ik ben een lease rijder en momenteel rijdt ik in een Mitsubishi Outlander PHEV. En voor de duidelijkheid en eerlijkheid; ik heb de Outlander destijds uigekozen ivm de bijtelling van maar 7% (toen dus nog).
Aangezien ik niet veel kilometers maak, zo'n 15000 in het jaar is al veel, ben ik dus niet een standaard lease rijder die veel kilometers rijdt. Ik heb ook een laadpaal voor de deur staan, dus een toekomstige auto zal zeker weer een PHEV of misschien zelf een full EV zijn.

Full EV zal mijn voorkeur hebben (uiteraard ivm de bijtelling van maar 4%) dus de Ioniq heeft mijn aandacht getrokken. Aangezien ik veel reis voor m'n werk is de afstand Apeldoorn-Schiphol voor mij het belangrijkste. Als ik dat heen en weer kan halen met een EV dan is het zeker een optie! Mijn ervaring is dat vaak alle laad plekken op Schiphol (Privium parking) vaak al bezet zijn dus vandaar dat ik heen en weer op 1 lading moet kunnen halen.

Naast de Ioniq ben ik ook nog aan het wachten op meer gegevens van de Tesla 3, die ook een mogelijke opvolger kan worden, maar daar is nog weinig over bekend.

Plaats reactie